© 2014 by GT3 srl a socio unico | Photos Gianni Mazzotta. All rights reserved.
 

  • White Instagram Icon
  • Facebook Clean
  • Twitter Clean
  • YouTube Clean
  • LinkedIn Clean

(English Text Below)

 Porsche 911 Carrera RS (964), MY '92, nera con interni a contrasto viola, venduta nuova in Germania il 17 Marzo 1993 Presso il Centro Porsche di Amburgo. 

 Arrivata in Svezia alla fine degli anni '90, l'auto è sempre stata seguita da Centri Porsche Ufficiali come testimonia il libretto tagliandi originale e tutta la documentazione dei lavori eseguiti dal 2003 ad oggi, ove l'auto ha coperto 147.500 km. L'auto ha avuto un proprietario in Germania e tre in Svezia.

Come molte 964 RS, anche questo esemplare negli ultimi anni è stato utilizzato per prove libere e trackdays, senza avere mai corso. 

Meccanicamente sono stati eseguiti i lavori previsti dalla manutenzione ordinaria oltre alle molle valvole, guarnizioni coperchi punterie, tubazioni dei freni, revisione pinze, pastiglie per uso sportivo, cuscinetti ruote, sonda lambda, biellette barra stabilizzatrice, installazione dello staccabatteria all'interno (con tirante originale) e sono stati sostituiti numerosi ricambi, visibili dalle fatture. 

Presenti tutti i componenti originali con tutte le date stampigliate, gli adesivi e le etichette; motore di primo equipaggiamento. Gli interni e la carrozzeria si presentano in stato di conservazione, completi dei dettagli caratteristici della 964 RS.

 

Auto con documenti svedesi, visibile previo appuntamento a Bologna. 

__________________________________

 

 Porsche 911 Carrera RS (964), MY '92, black over purple interior, sold new in Germany by Porsche Centre Hamburg the 17th March 1992 to the first owner who kept the car up to late 90's.

Then the car had been purchased in Sweden and continued to be serviced by official Porsche workshops for the maintenance, as documented by the original service book and by tens of invoices of every work done since 2003 till now, where the car covered 147.500 kms. The car had one owner in Germany and three in Sweden.

As many 964 RS, also this sample was used for free practice sessions and trackdays (no races). 

Over the periodic maintenance, these are the main works done: valve springs, camshaft gaskets, brake lines, brake calipers, racing pads, bearings, Lambda sensor, anti-roll bar connecting rods, original cut-off switch on the dashboard, and many further works visible on the invoices. 

 

The main parts of the car original, verified by the dates embossed, by the stickers and plates; "matching numbers" car. The interior and the body is original and preserved, complete of all the specific parts of the 964 RS.

The car still has Swedish documents and could be seen by appointment in Bologna. 

Prezzo su richiesta | 
Price upon request
1/40
rara combinazione nero/viola, sempre tagliandata e documentata  | unusual black over purple interior, fully serviced with lots of invoices

Porsche 911 Carrera RS (964) MY92