© 2014 by GT3 srl a socio unico | Photos Gianni Mazzotta. All rights reserved.
 

  • White Instagram Icon
  • Facebook Clean
  • Twitter Clean
  • YouTube Clean
  • LinkedIn Clean

Porsche 911 S 2000, test-car 2.2S, MY69, Tangerine

Test car ufficiale del 2.2S, matching numbers, restauro integrale  | Official test-car of the 2.2S, matching numbers, fully restored
1/28
Prezzo su richiesta | 
Price on request

(English text below)

 Porsche 911 2000S MY69, colore Tangerine con interni neri utilizzato come prototipo dal Porsche testing department per lo sviluppo del successivo modello 2.2S. Come è scritto nel certificato Kardex, infatti, quest’auto è stata prodotta nell’Aprile del 1969 equipaggiata con il 12° motore  911/02, ovvero il 2.2S uscito nell’anno-modello ‘70, per il test del cambio a 5 marce.

Dopo l’utilizzo come test car, l’auto è stata venduta a Porsche Cars America e spedita negli Stati Uniti dove è stata convertita con specifiche americane per poi essere venduta ad un cliente che l’ha conservata per molti anni. Nel 2013 l’auto è stata acquistata dall’attuale proprietario che l’ha restaurata integralmente, conservando l’interno: il restauro è stato curato da Duel Motorsport in Olanda.

L’auto viene consegnata con tutta la documentazione storica (incluso il Kardex), la documentazione del restauro e l’immatricolazione attuale finlandese. L’equipaggiamento di serie (borsa attrezzi, cric e ruota di scorta) viene consegnato assieme alla vettura. 

L’auto può essere vista previo appuntamento a Bologna. 

                                       

                                       ____________________________________

Porsche 911 2000S MY69, Tangerine over black leatherette interior, used a a test car by Porsche testing department for the development of the new model 2.2S. As we can read by the original Kardex, the car was pulled off the assembly line in April of that year and factory equipped with the 12th production 2.2 engine built (Type 911/02) and used to test the five-speed gearbox.

 

After its activity at Porsche department, this 911 S car was sold to Porsche Cars America and shipped to the U.S., where it was equipped with U.S.-specification lights and instruments and  sold to a private owner who kept it for many years. 

In 2013, it was sold to the current owner who carried out a total restoration in Holland by marque specialist DUEL Motorsports. 

This car is supplied with the original Kardex, factory documents, finnish papers and title . The original equipment (spare wheel, jack and toolbag) will be delivered will the car.

The car could be seen by appointment in Bologna.