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Jaguar XK150, Fixed Head Coupé, British racing green, 1957

restaurata in Italia con sole 6400 miglia, una delle primissime, matching numbers | restored in Italy with just 6400 miles, one of the first samples produced, matching numbers
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Venduta | Sold
 

(English text below)

L’auto proposta è una delle primissime Jaguar XK 150 3.4 litri, coupè (FHC), guida a sinistra, costruita il 12 Giugno 1957 e consegnata all’importatore americano a New York il 25 Luglio dello stesso anno. 

L’automobile è arrivata in Italia dal 1989 dove è stata sottoposta ad un restauro integrale ed ha avuto ha avuto 3 proprietari. Dal restauro sono state percorse 6400 miglia e sole 1500 dall’ultimo tagliando.

 

Confrontando con il certificato d’origine, l’auto risulta “matching numbers” ed è il 118° esemplare costruito con guida a sinistra e, ad oggi solo 44 esemplari più anziani sono censiti nel registro delle XK150. Leggendo i documenti, l’ultimo paese americano in cui l’auto è stata targata era il Texas. L’abbinamento cromatico originale Cotswold blue con interni blu scuro fu modificato dal precedente proprietario in favore dell’attuale British Racing Green con interni in pelle cognac. 

L’auto ha subìto un restauro integrale e si presenta in ottimo stato di conservazione, completa di tutti i particolari di primo equipaggiamento originali dell’epoca; l’overdrive di cui l’auto è dotata migliora l’uso del cambio Moss, unico tallone d’Achille di quest’auto, come anche sulle prime Jaguar E-type, modello che sostituì la XK150. 

 

L’auto viene consegnata corredata di Carta d’Identità FIVA, Certificato d’Identità ASI e Certificato d’origine Jaguar Heritage; targhe e libretto italiani, correttamente immatricolata come 2+2. Questa XK150 è stata il soggetto di un bell’articolo su Automobilismo d’epoca del 2015. 

 

La linea ormai datata della XK140 venne aggiornata con la 150, prodotta inizialmente solo nelle versioni coupè e cabrio a cui si aggiunse la roadster (OTS) nel 1958. Migliore abitabilità, maggiore visibilità, finiture di pregio e motore brillante sono le peculiarità di un’auto destinata senza dubbio ad aumentare il suo valore in futuro, essendo la progenitrice della splendida E-type, le cui quotazioni sono ormai decollate. Infatti, con 193 cavalli, freni a disco sulle quattro ruote e servofreno l’XK150 rappresentava quanto di meglio si potesse avere su una gran turismo. 

 

Vettura visibile a Modena, previo appuntamento.

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The car offered is one of the very first samples of Jaguar XK150 3,4 FHC, left-hand drive, built the 12th June 1957 and delivered to the american importer in New York, the 25th July of the same year.

After 32 years, the car arrived in Italy in 1989 where it was fully restored by the previous owner; in Italy this car had 3 owners and since the restoration it ran just 6400 miles (1500 from the last service).

 

After having checked, we can confirm that the car is matching numbers, it is also the 118th sample left-hand drive built and only 44 earlier examples of this model are known to survive.

The last american country where the car had been registered was Texas. The original colour combination Cotswold blue with dark blue interior were replaced by the first italian owner to British racing green with brown interior.

After the restoration, the car had been used regularly but for few miles, that’s why it is still in perfect conditions, complete of its whole original equipment; the overdrive improves the driving experience making up the shortages of the Moss gearbox, mounted on this model and on the first E-types as well. 

 

The car will be delivered with FIVA certificate, italian ASI homologation and Jaguar Heritage certificate; it is registered in Italy with the correct number of seats: 2+2. This XK150 has been the subject of a wonderful article on the italian magazine Automobilismo d’Epoca in 2015. 

 

The timeworn design of the XK140 had been updated with the latter 150, initially produced just in FHC and DHC versions: the OTS arrived only in 1958. 

Improved inner space, increased visibility, high level quality of the finish and a brilliant engine were the main features of the XK150: this model will surely grow up its quotation in the future, has happened with the E-type, whos value has already raisen up. With 193 hp, four disc brakes and the servo-assisted brake, indeed, the XK150 represents the best available technology on period GT cars.   

The car could be seen and tested in Modena, by appointment.