© 2014 by GT3 srl a socio unico | Photos Gianni Mazzotta. All rights reserved.
 

  • White Instagram Icon
  • Facebook Clean
  • Twitter Clean
  • YouTube Clean
  • LinkedIn Clean

Lotus Elite, race car , 1961

Vettura preparata con cura, stesso proprietario da oltre 20 anni, molti ricambi a corredo |
race car carefully prepared, same owner since more than 20 years, many spare parts
1/13
Prezzo su richiesta |
Price on request
 

(English text below)

 

 L'auto che proponiamo in vendita è una Lotus Elite, serie 2 costruita nel 1961. Il primo proprietario fu David Buxton, un noto collaudatore di auto da corsa e concessionario Lotus. Nel 1984, l'auto è stata acquistata dal famoso preparatore tedesco Horst Auer, specialista delle Elite, che poi la vendette a Giorgio Valentini, il primo gentleman driver italiano che acquistò l'auto nel 1989 e l’ha avuta per una decina d’anni. L’auto venne poi ceduta all’attuale proprietà che l’ha usata per correre nel campionato italiano velocità autostoriche dal 1999. Dopo una carriera di una decina d’anni, l’auto è stata completamente rialzata e si presenta in ottime condizioni nel suo classico colore British racing green con tetto grigio metallizzato. Questa Elite serie 2, guida a sinistra, monta un cambio ZF, motore Stage 3 e doppi carburatori Weber. Monta ruote a raggi Borrani in alluminio.  

 

Sono disponibili anche molti ricambi: i più importanti sono un motore Climax Coventry di ricambio con 5 supporti di banco, due supporti a cinque cuscinetti, un generatore, diverse pinze freno, quattro ruote a raggi Borrani in alluminio e molto altro. 

 

L’HTP FIA è scaduto qualche anno fa e deve essere rinnovato come i dispositivi di sicurezza che vanno rinnovati.

Vettura visibile previo appuntamento a Milano. Presto maggiori foto dettagliate.

 

_________________________________

 

 The car we offer for sale is a Lotus Elite, series 2, built in 1961. The first owner was David Buxton, a well-known racer, test-driver and Lotus salesman. Then, in 1984, the car went to Germany to Horst Auer, one of the greatest Elite specialists, before coming to Italy. Giorgio Valentini was the first italian gentlemen driver who bought the car in 1989 and had it for ten years. From 1999 the car belongs to the actual owner, who used the car to race in Italy in the historic cars championship. After a ten years career, the car was fully overhauled and now you can see in it typical british racing green with silver roof. This Elite series 2, left hand drive has the ZF gearbox, a stage 3 engine and dual Weber carbs. The car has a set of Borrani wire aluminum wheels fitted on. 

 

Also available are many spare parts as a Coventry climax engine with 5-bearing cam, two five-bearing cam carriers, a generator, several brake calipers, 4 Borrani wire aluminum wheels and many other parts. 

 

FIA papers expired some years ago and need to be renovated, as for safeties.

This car could be seen in Milano by appointment. Soon detailed photos.